چگونگی واردات از ترکیه به ایران

واردات از ترکیه به ایران

چگونگی واردات از ترکیه به ایران

چگونگی واردات از ترکیه : در خصوص واردات کالاها اگر بخواهیم بدانیم کدام کالا سریع تر و در زمان کوتاه‌تری به فروش می‌رسد بایستی بگویم کالایی که مجوز ورود را داشته باشد! البته کالاهای وارداتی به کشور می‌تواند سود بسیار بالایی داشته باشند در پاسخ به سوال چگونه می‌توان از ترکیه واردات داشت؟ می‌توان گفت که، در لیست وارداتی کشور ترکیه انواع لباس‌ها به چشم می‌خورد. لباس‌هایی از جمله جوراب و ساپورت زنانه و مردانه که بیشترین مقدار در این نوع واردات می‌باشد. در بین کالاهای وارداتی از ترکیه لوازم الکتریکی هم می‌توان مشاهده کرد که بسیار پر سود می‌باشند.

نمونه‌هایی از این وسایل ژنراتورهای قوی برقی و لوازم یدکی می‌باشد. البته افرادی که به دنبال سود بسیار زیاد تجاری هستند اغلب لوازم پلاستیکی و مواد اولیه نساجی را وارد می‌کنند که این نوع از ابزارها می‌تواند فروش مناسبی را برای خریداران داشته باشد.در کل در پاسخ به چگونه می توان از ترکیه واردات داشت ؟ تا مهمترین محصولات را داشته باشد می توان گفت معمولا اقلام‌های وارداتی از ترکیه به ایران طبق دسته‌بندی‌های زیر وارد کشور می شود:

  • در ابتدا انواع لباس ها و کفش های مردانه و زنانه، جوراب و ساپورت
  • لوازم یدکی و الکتریکی مانند سوئیچ موتور،
  • در مرحله های بعدی برخی لوازم نساجی و صنایع پلاستیک
  • در آخر هم لوازم مورد نیاز برای خانه مانند ابزارهای چدنی و بلوری می باشند

 

چگونه می توان از ترکیه واردات داشت ؟ که مزایای بالایی را داشته باشد:
در پاسخ به آن که چطور می توان از ترکیه واردات داشت؟ می توان بیان کرد از آنجایی که ترکیه از جمله کشورهایی می باشد که از نظر تجاری از درصد بالایی برخوردار است و دارای روابط تجاری با کشورهای همچون ایران است باعث شده است بازرگانان زیادی با بهره گرفتن از رابطه های بالای ایران و ترکیه فعالیت اقتصادی بسیار خوبی از این طریق داشته باشند. به دلیل اینکه کالاهای وارداتی از ترکیه با تقاضای بسیار بالایی وارد کشورمان می شود موجب شده با انواع حوزه های اقتصادی و محصولات کشور اطلاعات کسب نموده و در این حوزه یادگیری امری بسیار ضروری است. اما اگر این سوال مطرح شود که محصولات کشاورزی را چگونه می توان از ترکیه واردات داشت؟
می‌توان گفت از آنجایی که اقتصاد و راه‌های تجاری کشور ترکیه بیشتر در زمره ی تولیدات کشاورزی صورت می‌گیرد محصولاتی مثل سیب زمینی، بادام، گیلاس، لیمو، چای و کتان و… را به راحتی می توان داد و ستد کرد به همین دلایل است که بیشتر تاجران اقتصادی به واردات ترکیه اهمیت بالایی می‌دهند. زیرا از تنوع بالایی برخوردار است. مرزهای زمینی بسیاری بین ترکیه و سایر کشور های خارجی وجود دارد و به همین جهت یکی از مزیت های وارداتی کالا از ترکیه، راه های ارتباطی است.
چگونه می توان از ترکیه‌ واردات داشت؟ تا مراحل آن به طور کامل انجام بگیرد:
واردات کالا از ترکیه با سایر کشورهای خارجی تفاوت چندانی ندارد. یکی از نکات بسیار مهم در موضوع چگونه می توان از ترکیه واردات داشت، این است که از آنجایی که ترکیه عضو کشور کنوانسیونی می باشد برای همین پلیس در کشور ترکیه اجازه ی بازکردن محموله های بسته بندی شده را ندارد، اما اگر کالایی مشکوک باشد، پلیس بدون اجازه می تواند آن کالا را بررسی کند. کشور ترکیه از نظر وارداتی کالا از سرعت بالایی برخوردار است و در زمینه های بستن قرارداد واردات کالا می توان خوب عمل کند. بیشترین مقدار واردات کالا از ترکیه توسط گمرک بازرگانان در منطقه ی ماکو قرار دارد صورت می گیرد. در این منطقه به دلایل برخورداری از اهمیت بالا بیشترین مقدار وارداتی و صادراتی ایران و کشور ترکیه انجام می شود.
ترخیص کالا از گمرک در پاسخ چگونه می توان از ترکیه‌ واردات داشت؟
به دلیل اینکه ترخیص کالا از گمرک در مدت بسیار طولانی انجام می‌گیرد اکثر افرادی که در واردات و صادرات کالا از ترکیه فعالیت می کنند بیشتر کارهای وارداتی را به شرکت‌های بازرگانی می‌سپارند به دلیل این که این افراد به امور ترخیص آشنایی کامل دارند و به راحتی می‌توانند ترخیص کالا از گمرک را انجام دهند.
بیشتر در پاسخ چگونه می‌توان از ترکیه واردات داشت؟ از مشاورانی کمک می گیرند که سال‌ها است در این زمینه فعالیت داشته اند افراد بسیاری هستند که در این زمینه‌ها فعالیت دارند و خیلی زیاد با سوال چگونه می توان از ترکیه واردات داشت؟ مواجه می شوند اما به راحتی می‌توان با داشتن دانش و کسب و تجربه‌ی افراد بالا مقام و از همه مهمتر رعایت کردن مراحل در چنین زمینه‌هایی فعالیت داشته باشند. یکی دیگر از موارد مهم در ترخیص واردات کالایی از ترکیه، بازرسی می باشد که باید با استانداردهایی انجام گرفته شود.
حتما باید در این زمینه دقت کافی را داشته باشند که از کدام مرزها عبور می‌کنند. زیرا هر کدام از گمرک‌ها دارای قوانین خاص خود هستند، برای مثال در ایران گمرک جلفا با مرزهای بازرگانی تبریز کمی متفاوت‌تر عمل می‌کند. در سوال چگونه می‌توان از ترکیه واردات داشت؟ سه راه حل در اختیار تاجران قرار داده می‌شود یا از طریق زمینی و یا از طریق دریایی و یا از راه‌های هوایی انتقال کالا را می‌توانند انجام دهند و حتما هزینه جابه جایی کالا باید از طرف صادر کننده پرداخت شود و اگر هم تبدیل پول نیاز باشد به هر شکلی باید انجام شود.
وارداتی که رو به افزایش باشد:
یکی از دلایل قابل ذکر در سوال چگونه می توان از ترکیه واردات داشت؟ این است که دو کشور می توانند با هم فاصله ی مناسبی را داشته باشند. دو کشور ایران و ترکیه از آنجایی که فاصله ی کمتری با هم دارند امتیاز مثبتی را برای این دو کشور دارد. بازرگانان ایرانی با وارد کردن کالا به بازارهای اروپایی نزدیک می شوند و این می‌تواند یکی از دلایل واردات کالا و افزایش علاقه مندی باشد. به عبارت کلی برای برطرف کردن سوال‌هایی از جمله چگونه می‌توان از ترکیه واردات داشت؟ قوانینی برای این کشور ارائه می شود و الزامی است تا طبق قوانین عمل کنند البته استثنا نیز وجود دارد.
چگونگی واردات از ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *