دستور اژه‌ ای برای پیگیری تخلفات یک شرکت در واردات محموله نهاده‌ های دامی

پیگیری تخلف نهاده دامی

دستور اژه‌ ای برای پیگیری تخلفات یک شرکت در واردات محموله نهاده‌ های دامی

پیگیری تخلف نهاده دامی : رئیس قوه قضاییه : آنطور که سازمان بازرسی گزارش داده، تعداد قابل توجهی از افراد با استناد به اعلام ورود نهاده‌های دامی به بندر و ثبت آن در سامانه بازارگاه، اقدام به واریز وجه برای خرید کالا و ترخیص و دریافت آن ظرف یک تا چند هفته بعد کردند در حالیکه اساسا نهاده‌ای وارد کشور نشده بود و در نهایت هم هیچگونه کالایی به دست مردم نرسید.
– یکی از تخلفات آشکار در جریان واردات این محموله بدین شکل بوده که قبل از وارد شدن کالای مورد نظر به بندر نسبت به اخذ شماره کوتاژ اقدام شده است و متعاقب این موضوع، کوتاژ در سامانه بازارگاه به ثبت رسید و در معرض دید مشتریان قرار گرفت و مردم نیز با مشاهده کوتاژ در سامانه، اقدام به خرید کالا کردند.
– اینکه یک دستگاه که از متولیان امر واردات کالا به کشور است به صورت رسمی مرتکب چندین تخلف شده باشد موضوعی بسیار مهم و قابل پیگیری است.
تخلفی در زمینه واردات نهاده‌های دامی صورت نگرفته است
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به شائبه‌های ایجاد شده در حوزه تامین نهاده‌های دامی:
– در خصوص بعضی از موضوعاتی که درباره برخی از شرکت‌های تامین کننده نهاده‌ دامی پیش آمد و در رسانه‌ها هم مطرح شد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته بود و در این خصوص نظارت‌های لازم از سوی دستگاه‌های نظارتی وجود دارد.
– این وزارتخانه یکی از وزارتخانه‌های پیشتاز در حوزه مبارزه با فساد و شفاف‌سازی بوده است، از این رو کمیته تخلفات وزارتخانه پیش از اینکه موضوع در رسانه‌ها مطرح شود، موضوع را با دقت مورد بررسی و پیگیری قرار داد که خوشبختانه رانت، اختلاس و یا فسادی اتفاق نیفتاده است.
 – البته یکی از شرکت‌های تامین کننده با چالش‌هایی در تامین مواجه بوده و عدم تخصیص ارز یکی از این علت‌هاست و همچنین مبالغ واریزی دامداران در سامانه بازارگاه موجود و قابل رهگیری است.
پیگیری تخلف نهاده دامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *