صادرات چه نوع کالایی مجاز است؟

صادرات کالاهای مجاز

صادرات چه نوع کالایی مجاز است؟

 

صادرات کالاهای مجاز : صادرات کالا از گذشته تاکنون چه تغییری کرده است و صادرات چه نوع کالایی مجاز است؟

بی‌شک بارها نام صادرات کالا را در زمینه‌های مختلف شنیده‌اید. مثلا اینکه یک کشور میوه مرغوب و با کیفیتی دارد و جامعه در این زمینه کمبودی حس نمی‌کند اما کشور دیگری به آن نیاز دارد به همین دلیل برای اینکه به کشور مقابل کمکی شود و و کشور صادر کنند ه بتواند تراز تجاری خود را بالا ببرد این عمل صورت می‌گیرد. اما ممکن است سوال پیش بیاید مثلا:
آیا کشورهایی که صادرات کالا انجام می دهند خودشان از هر چیزی بی نیاز هستند؟ کسی در این زمینه فعالیت کرده که بتواند به سود بالا برسد؟ آیا شرکت‌هایی هستند که بتوانند به تاجران در این زمینه کمک کنند؟ چه کالاهایی را صادر کنیم که با مشکل رو به رو نشویم؟ آیا اخذ تمامی مدارک در این زمینه لازم است؟ آیا صادرات کالا شباهتی به کارهای دیگر در زمینه تجارت دارد؟ و سوالاتی از این قبیل. برای اینکه به جواب تمامی سوالات خود در این زمینه برسید و بتوانید به یک مفهوم کلی از این عنوان برسید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
اگر به گذشته تجارت نگاهی بیندازید خواهید دید که تمامی کارها به چه صورت بوده به چه اندازه سخت بوده اند. افراد برای اینکه نیاز کشور خود را رفع کنند و بتوانند سرمایه ای برای خود کنار بگذارند ماه‌ها و سال‌ها به کشورهای دیگر سفر می‌کردند تا بتوانند یه خواسته های خود برسند و هنگامی که به کشور مورد نظر می‌رسیدند هنگامی که کالا را از هر نظر مورد بررسی قرار می‌دادند و تصمیم به خرید آن می‌گرفتند مشکلات تازه شروع می‌شد چرا که حمل آن ها بسیار دشوار بود و مشکلاتی که ممکن بود در راه برای آن‌ها اتفاق بیفتد و تمام سرمایه خود را از دست بدهند.
اما امروزه قوانین بشدت تغییر کرده است اگر چه گمرک‌ها در گذشته وجود داشتند اما مانند امروزه فعالیت نمی‌کردند به همین دلیل افراد زیادی در گذشته سرمایه خود را به وسیله کار از دست داده‌اند. تمامی کشورها در این زمینه در حال پیشرفت هستند تا چند سال قبل افراد برای اینکه کارهای مربوط به صادرات کالا را انجام دهند به صورت حضوری مراجعه می کردند اما امروزه دیگر نیازی نیست برای همه‌ی مدارک به صورت حضوری مراجعه کرد چرا که تمامی کارها اینترنتی شده است و شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن مدارک صادرات کالا را اخذ کنید. اما در کنار این راحتی سخت‌گیری‌هایی در مورد صادرات کالا وجود دارد و این امکان وجود ندارد که شما هر کالایی را که خواستید بتوانید صادر کنید.
صادرات کالاهای مجاز
صادرات کالاهای مجاز
قوانین کشور در زمینه تجارت به چه صورت است؟
کشور بر روی کارهای مربوط به تجارت بسیار حساسیت نشان می دهد به همین دلیل اگر شما کوچکترین اشتباه را در این زمینه داشته باشید تمامی مدارکی که برای این کار اخذ کرده بودید باطل می شود و کالای شما توقیف می شود و کلا از این عرصه حذف خواهید شد. صادرات کالا مانند سایر فعالیت ها در زمینه تجارت است در همه ی زمینه ها شما باید قوانین را رعایت کنید تا بتوانید همچنان در این عرصه بمانید.
شرکت ها و افرادی هستند که در این زمینه به شما خدمات رسانی می کنند این شرکت ها به دلیل داشتن کادر متخصص در زمینه صادرات کالا با شما همکاری می‌کنند شما راحت‌تر بتوانید به این نتیجه برسید که کدام کالا می تواند صادر شود و دچار محدودیت نیستند. پس کسانی که در این زمینه تازه وارد هستند و نمی توانند از پس تمامی کارها یک تنه بربیایند با مراجعه به این شرکت‌ها می‌توانند از رقبای خود عقب نمانند و اطلاعات کاملی در مورد انواع صادرات کالا داشته باشند.
چه مدارکی برای صادرات کالا لازم است؟
این سوال کلی است و ممکن است شما در مورد اخذ مدارک سوالاتی داشته باشید مانند اینکه: آیا گام اول داشتن کارت بازرگانی است؟ کالاها برای اینکه صادر شوند در چند دسته قرار می گیرند؟ آیا همه‌ی کالاها را می توان صادر کرد؟ گمرک ها چه نقشی در این زمینه دارند؟ و سوالات این چنینی.
در حقیقت همانطور که تا به اینجا متوجه شده اید صادرات کالا می تواند یک کار پرسود باشد اما امروزه به دلیل اینکه تمامی افراد با یک دیگر در این زمینه در رقابت هستند نمی توان به تنهایی به قله کوه رسید پس از همان ابتدا تمامی جوانب را در نظر بگیرید تا بتوانید موفق تر عمل کنید. مطمئنا بارها نام کارت بازرگانی را شنیده اید. شما برای اینکه بتوانید در هر کدام از زمینه های تجارت فعالیت کنید باید این مدرک را اخذ کنید بدون آن ساده‌ترین کارها را در این زمینه نمی توانید انجام دهید.
این مدرک را می توانید به دو صورت اخذ کنید و با آن به صادرات انواع کالا بپردازید. کالاها در حالت کلی در سه دسته قرار می گیرند. ممکن است کالای مورد نظر شما در دسته کلاهای مجاز قرار بگیرد که شما در این زمینه محدودیتی نخواهید داشت و به راحتی با اخذ مدارک خواسته شده می توانید به صادرات کالا بپردازید. برخی از کالاها هستند که با نام مشروط شناخته می شوند یعنی اینکه شما باید مدارک خاصی و تحت شرایط معینی به صادرات آن‌ها بپردازید.
برخی دیگر از کالاها با نام ممنوع وجود دارند این نوع از کالاها همانطور که از نام آن‌ها مشخص است نمی توان به هیچ صورتی آن‌ها را از کشور خارج کرد. پس شما باید در این زمینه از همان ابتدا و در طی فعالیت اخبار لحظه ای داشته باشید تا بدانید زمان صادرات کدام کالا رسیده است که در این صورت می‌توانید به سودی که مد نظر دارید برسید. برای حمل کالاها نیز باید مدارک خاصی را تهیه کنید تا کالای شما با مشکل رو به رو نشود رسما باید تمامی این مدارک را اخذ کرده و در اختیار گمرک قرار دهید تا تمامی مراحل به صورت قانونی طی شود. به‌طور خلاصه شما برای اینکه بتوانید در این زمینه بهترین باشید و از رقبای خود عقب نمانید می توانید از افراد متخصص این کار کمک بگیرید.
صادرات کالاهای مجاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *