شیوه ترخیص کالا از مرز سهلان

ترخیص کالا از مرز سهلان

شیوه ترخیص کالا از مرز سهلان

 

ترخیص کالا از مرز سهلان : ترخیص کالا چیست؟

بدون شک شما بارها و بارها کلمه ترخیص کالا را شنیده‌اید اما ممکن است برایتان سوالاتی پیش بیاید مثلا: منظور کلی از این عنوان چیست؟ آیا شرکت‌هایی هستند که در زمینه ترخیص انواع کالا از مرز سهلان به ما کمک کنند؟ آیا ترخیص کالا زمان‌بر است؟ چه کسانی می توانند در این زمینه به سود بالا برسند؟ چه مدارکی برای این کار لازم است؟ برای اینکه بتوانیم بدون نیاز به کسی این کار را انجام دهیم باید آموزش ببینیم یا می توان در طول زمان تجربه کسب کرد؟ و سوالاتی از این قبیل.

برای اینکه به جواب بیشتر سوالات خود در این زمینه برسید و بتوانید در این زمینه از تجارت اطلاعات بیشتری کسب کنید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بدون شک شما بارها از تجارت شنیده اید که مثلا فلان شخص تاجر است و توانسته به سود زیادی در این زمینه برسد. در حقیقت هر کشوری در زمینه تجارت قوانین خاص خود را دارد و نمی توان گفت برخی از کشورها در زمینه تجارت و ترخیص کالا فعالیت می کنند و یا اینکه قوانین آن ها ساده است. شاید تا به اینجای مطلب شما با تعریف کلی این کلمه آشنا نشده باشید به همین دلیل با یک مثال آن را برای شما توصیف خواهیم کرد.
فکر کنید تاجری قصد دارد در زمینه تجارت فعالیت کند فرقی نمی‌کند این کار صادرات باشد یا واردات برای اینکه شروع به کار کند در ابتدا باید با تمامی قوانین آشنایی داشته باشد چرا که بدون داشتن دانش و مهارت در این زمینه نمی توان موفق شد پس این شخص با داشتن دانش و مهارت و داشتن بسیاری از مدارک از جمله کارت بازرگانی می تواند به گمرک ثابت کند که صلاحیت لازم را در جهت ترخیص انواع کالا از مرز سهلان دارد. که در ادامه در مورد آن بیشتر بحث خواهیم کرد.
اگر به گذشته نگاهی بیندازید خواهید دید که گمرکات و کار تجارت در گذشته نیز وجود داشته است اما قوانین آن تغییر کرده است. در گذشته افراد باید مشکلات زیادی از جمله راه های طولانی را طی می کردند تا بتوانند کالای مورد نظر را ببیند و بعد از اینکه به این نتیجه می رسیدند کالا دقیقا همان چیزی است که می خواهند آن را از کشور دیگر خریداری کرده و مدت زمان طولانی در راه بودند تا می توانستد به کشور خود برسند و آن را بفروشند اما امروزه به دلیل اینکه قوانین تغییر کرده است افراد زیادی در این زمینه مشغول به کار هستند.
اما این باور کاملا اشتباه است که کارت تجارت آسان چرا که انجام دادن کارها و اخذ مدارک در تمامی زمینه ها زمان بر است و نمی توان بدون تجربه این کار را انجام داد. ترخیص کالا از مرز سهلان نیز یکی از راه های تجارت در این مرز از کشور است که شما می توانید کالاهای خود را از انبار گمرک ترخیص کرده و در اختیار مصرف کننده گان قرار دهید.
شرکت های زیادی هستند که ترخیص کالا از مرز سهلان را برای شما انجام می دهند این شرکت ها به دلیل داشتن پرسنل مجرب و متخصص در زمینه ترخیص انواع کالا از مرز سهلان در مدت زمان بسیار کوتاه کالای شما را در اختیارتان قرار خواهند داد و شما بدون نگرانی برای از دست دادن اعتبارتان در پیش مشتریان می توانید کالا را در اختیارشان قرار دهید. ترخیص کالا از مرز سهلان نیز دارای مراحلی است که باید گذارنده شوند و مدارکی که باید به طور کامل از سازمان مورد نظر اخذ شوند. که در ادامه در مورد آن ها بحث خواهیم کرد.
آیا کارت بازرگانی برای ترخیص انواع کالا از مرز سهلان ضروری است؟
تا به اینجا متوجه شده‌اید که برای ترخیص کالا باید مدارکی را اخذ کرد اگر شما این مدرک را نداشته باشید نمی توانید در هیچ زمینه ای از تجارت فعالیت کنید. پس اگر قصد دارید در این زمینه فعالیت کنید باید این مدرک را داشته باشید تا بتوانید ثابت کنید که شما مراحل را طی کرده و صلاحیت لازم را برای ترخیص کالا از مرز سهلان دارید. برای اینکه بتوانید این کارت را اخذ کنید به دو صورت می توانید آن را تهیه کنید. که یا بصورت حقیقی است و یا بصورت حقوقی که هر کدام از آن ها باید به یک صورت اخذ شود اما کارایی آن ها یکی است.
منظور از حقیقی یعنی اینکه اگر شما فردی باشید که مدت زمان زیادی در یکی از مرز های کشور مثلا مرز سهلان زندگی می‌کنید می توانید به راحتی این مدرک را با نام خودتان اخذ کنید و به ترخیص انواع کالا از مرز سهلان بپردازید اما اگر مرز نشین نیستید و می‌خواهید در زمینه ترخیص کالا از مرز سهلان فعالیت کنید باید با شرکتی قرارداد ببندید و یا به آن ها وکالت دهید که این کارت را برای شما اخذ کنند که برای اخذ این کارت تنها مدیر عامل شرکت می‌تواند آن را با نام خود صادر کند سایر کارمندان چنین امکانی برایشان وجود ندارد.
پس برای اخذ این مدرک خودتان هستید که انتخاب می کنید که کدام نوع آن را داشته باشید تا بتوانید از آن برای ترخیص کالا از مرز سهلان استفاده کنید. هنگامی که شما برای کارهای تجارت به گمرک مراجعه می کنید و می خواهید کالاهایی که قرار است از کشور دیگر وارد شوند را ترخیص کنید در ابتدا اولین مدرکی که از شما می خواهند همین مدرک است.
شاید فکر کنید راه‌هایی وجود دارد که بتوان ترخیص کالا از مرز سهلان را بدون اخذ این مدرک انجام داد این باور کاملا اشتباه است چرا که کشور امروزه بر روی ترخیص کالا بسیار حساسیت نشان می دهد چرا که کالای قاچاق در کشور بسیار زیاد شده و اگر شما بدون داشتن مدارک در این زمینه فعالیت کنید کالای شما توقیف خواهد شد و اعتبار خود را در این زمینه از دست خواهید داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *