هزینه حمل بار هوایی خارجی

حمل بار هوایی خارجی

هزینه حمل بار هوایی خارجی

حمل بار هوایی خارجی : همانطور که قبلا در مقالات گفته شد سه روش هوایی، زمینی و دریایی برای حمل بارها استفاده می‌شود. حمل هوایی یکی از رایج‌ترین انواع حمل و نقل برای ارسال کالا به خارج از کشور می‌باشد.

در این مقاله قصد داریم به عوامل موثر بر هزینه حمل بار هوایی بپردازیم.

 

چگونگی حمل بار هوایی خارجی 

مراحل و چگونگی ارسال بار هوایی به خارج از کشور با توجه به نوع و ماهیت کالا متفاوت است. در صورتی که بار شما شخصی باشد و بخواهید آن را به کشور دیگری ارسال کنید مراحل ارسال بسیار ساده‌تر بوده و هزینه ارسال بار به خارج از کشور نیز پایین‌تر می‌باشد.

اما برای ارسال بارهای تجاری به خارج از کشور مراحل حمل بار پیچیده‌تر بود و لازم است تشریفات گمرکی انجام شود.

در صورتی که بار شما شخصی باشید و قصد ارسال هوایی آن به خارج از ایران را داشته باشید ابتدا لازم است مطمئن شوید که آیا امکان ارسال بار به صورت هوایی وجود دارد یا خیر؟ چرا که بر اساس قوانین حمل و نقل بین المللی امکان ارسال برخی از کالاها به صورت هوایی وجود ندارد. برای بررسی این موضوع می‌توانید با گروه تاژ ترخیص تماس بگیرید و از کارشناسان این شرکت راهنمایی لازم را دریافت کنید.

در صورتی که کالای شما قابل حمل باشد، تنها کافی است مرسوله را به یکی از شرکت‌های معتبر پست بین المللی تحویل دهید و سایر مراحل حمل بار را به آنها بسپارید.

مراحل حمل بارهای تجاری به خارج از کشور پیچیده‌تر است. برای حمل این دسته‌ها از بارها ابتدا لازم است برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کنید. در مقاله دیگری به طور کامل مراحل و نحوه دریافت کارت بازرگانی را آموزش داده‌ایم، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله “مراحل دریافت کارت بازرگانی” را مطالعه کنید.

همچنین لازم است اظهارنامه گمرکی خود را در سامانه epl گمرکی ثبت کنید و برای ترخیص کالا از گمرک اسناد و مجوزهای لازم را به گمرک ارائه دهید.

به دلیل پیچیدگی‌های مراحل حمل بارهای تجاری به خارج از کشور توصیه می‌کنیم انجام این مراحل را به یک شرکت مطمئن حمل و نقل بین المللی هوایی واگذار کنید. چنین شرکت‌هایی با داشتن نیروهای متخصص و اخذ مجوزهای لازم در کوتاه‌ترین زمان بارهای تجاری شما را به دیگر کشورها ارسال می‌نمایند.

 

عوامل موثر بر قیمت حمل بار هوایی خارجی

قیمت حمل بار هوایی خارجی وابسته به عوامل گوناگونی می‌باشد که در ادامه مطلب به بررسی این عوامل می‌پردازیم.

1-وزن و حجم کالا از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت حمل بار هوایی خارجی
وزن و حجم کالا از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت حمل بار خارجی است. بدون شک هر چه وزن مرسوله ارسالی بیشتر شود هزینه حمل بار نیز افزایش خواهد یافت.

برخی از بارها سبک هستند اما حجم آنها بالاست و این موضوع باعث می‌شود که در زمان بارگیری در هواپیما فضای بیشتری را به خود اختصاص دهند که در چنین شرایطی ملاک تعیین هزینه به جای وزن، حجم آن می‌باشد و قیمت بر اساس وزن حجمی محاسبه می‌شود.

2-نوع کالا
نوع کالا از دیگر عوامل موثر بر قیمت حمل بار هوایی خارجی است.

کالاها انواع گوناگونی دارند و به سه دسته استاندارد یا نرمال، فاسدشدنی و خطرناک تقسیم می‌شوند. معمولا کالاهای نرمال نسبت به سایر کالاها با هزینه پایین‌ترین ارسال می‌شوند.

3-فاصله میان کشور مبدا و مقصد از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت حمل بار هوایی خارجی
از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت حمل بار هوایی خارجی فاصله میان کشور مبدا و مقصد می‌باشد. بدون شک هر چه فاصله میان کشور مبدا و مقصد بیشتر شود هزینه سوخت هواپیما بیشتر شده و به دنبال آن هزینه حمل بار به خارج از کشور بیشتر خواهد شد. قطعا هزینه ارسال بار از ایران به دبی با هزینه ارسال بار به کانادا یکسان نمی‌باشد.

 

هزینه تشریفات گمرکی 

یکی از دیگر موضوعات مهمی که هنگام محاسبه هزینه حمل بار هوایی خارجی باید مورد توجه قرار گیرد توجه به هزینه‌های تشریفات گمرکی است. در برخی از موارد دیده شده است که این هزینه از هزینه حمل بار بیشتر می‌شود. بنابراین پیش از ارسال بار توصیه می‌کنیم هزینه‌های ترخیص کالا از گمرک و تشریفات گمرکی را استعلام بگیرید.

هزینه‌های اخذ مجوز، هزینه بارگیری و تخلیه، هزینه انبارداری، هزینه بیمه نامه برخی از هزینه‌هایی است که در زمان ترخیص کالا باید به آن توجه داشته باشید. برای استعلام هزینه ترخیص کالا از گمرک همین حالا با کارشناسان پی اس پی تماس بگیرید و پیش از ثبت نام سفارش از قیمت تمام شده هزینه‌های ترخیص کالا را محاسبه کنید.

 

چه نوع کالاهایی به صورت هوایی ارسال نمی‌شوند؟

یکی از موضوعات مهمی که هنگام ارسال بارهای تجاری و شخصی باید مورد توجه قرار گیرد توجه به محدودیت‌های ارسال بار است. هر کشور بر اساس سیاست‌های صادرات و وارداتی خود قوانین خاصی برای ارسال و دریافت بار داشته و امکان ارسال و دریافت برخی از بارها وجود ندارد.

بنابراین پیش از ارسال بار لازم است اطمینان حاصل کنید که امکان ارسال بار وجود دارد و کالای ارسال جز کالاهای ممنوعه نمی‌باشد.

انواع کالا با کاربری نظامی و جنگی، انواع کالاهای که دارای لیزر می‌باشند، انواع کالاهای آرایشی و بهداشتی، انواع لیبل برخی از کالاهایی که حمل آنها به صورت هوایی ممنوع است.

نگارنده مقاله هزینه حمل بار هوایی خارجی : آقای مهندس مهدی شکوری،‌ مشاور و مدرس امور ترخیص کالا

جهت برخورداری از مشاوره ترخیص کالا می توانید با شماره ۰۹۳۸۲۶۹۵۲۷۰ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *