ترخیص کالا از گمرک بوشهر

ترخیص کالا گمرک بوشهر

ترخیص کالا از گمرک بوشهر

ترخیص کالا گمرک بوشهر : بندر بوشهر با قدمتی در حدود 5000 سال از جمله قدیمی ترین بنادر تجاری کشور محسوب می شود که همین قدمت یکی از عواملی است که منجر به جذب بسیاری از تجار از جمله واردکنندگان و صادرکنندگان کالاهای مختلف به این بندر شده است. البته باید توجه داشت که صرفاً تجار داخلی جهت تجارت این بندر را مورد توجه قرار داده اند و بسیاری از کشورهای طرف معامله با ایرانیان بندر بوشهر را به عنوان مقصد کالای صادراتی و به عنوان مبدأ و کالای خریداری شده از ایران انتخاب می نمایند. مساحت بندر بوشهر در حدود 23 هزار کیلومتر مربع می باشد و از جمله استان های وسیع جنوبی کشور محسوب می شود. همچنین با توجه به اینکه مرز آبی این بندر در حدود 937 کیلومتر می باشد و بندر بوشهر را می توان یکی از بنادر بزرگ خلیج فارس قلمداد نمود.

وجود منابع بزرگ زیرزمینی و احداث پالایشگاه ها و چاه های عمیق جهت استخراج منابع نفتی و گازی از این خط باعث شده که تجارت انرژی در این بندر رونق زیادی داشته باشد و لقب “بندر انرژی ایران” نزد تجار و بازرگانان را از آن خود نماید. وجود مرز طولانی آبی از جمله نقاط قوت این بندر می باشد که باعث شده عملیات تخلیه و بارگیری کالاها در این منطقه در مدت زمان کوتاهی اتفاق بیفتد. البته با لایروبی  جدیدی که از سواحل این بندر صورت گرفته اتفاق مبارک دیگری افتاده و آن هم پهلوگیری کشتی های بزرگتر در این بندر است که عموماً حاوی کالاهای اساسی از جمله برنج و … می باشند. موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب بندر بوشهر و وجود مرزهای آبی مختلف با کشورهای عربی و همسایه یکی دیگر از دلایلی است که بازرگانان را جهت انجام امور تجاری شان به این بندر سوق می دهد. از مهمترین دلایل دیگر مورد توجه بودن بندر بوشهر این است که برخی عملیات از جمله تخلیه و بارگیری به صورت 24 ساعته و شبانه روزی در این بندر صورت می گیرد. نکته دیگر و جذاب برای ترخیص کالا از بندر بوشهر این است که برخی کالاها در صورت ترخیص از گمرک بندر بوشهر مشمول تخفیف در سود بازرگانی می شوند.

از جمله کالاهایی که در گمرک بوشهر بسیار ساده و روان ترخیص می شود می توان به لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات راهسازی و … اشاره نمود. با وجود اینکه سال ها تجار و واردکنندگان لوازم یدکی بندر بوشهر را به عنوان مقصد ترخیص کالای خود انتخاب نموده اند همین امر به مرور زمان باعث شده تا کارشناسان اداره کل استاندارد گمرک بوشهر احاطه نسبتاً بالایی در بحث لوازم یدکی انواع خودروها داشته باشند و بدین سبب و بخاطر همین احاطه بالا عموماً لوازم یدکی خودرو به راحتی از گمرک بوشهر ترخیص می شود. به طوری که می توان ادعا کرد بندر بوشهر بزرگترین ورودی لوازم یدکی انواع خودروهای سبک، سنگین و راه سازی و … به کشور می باشد. اگر بخواهیم به طور مختصر به مزایای ترخیص کالا از بندر بوشهر اشاره کنیم می توان به موقعیت جغرافیایی مناسب بندر بوشه و دسترسی آسان این بندر به مرز کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره کرد و یا می توان به وجود تخفیفات خاصی که جهت واردات کالا از این گمرک وضع شده است، اشاره نمود.

از جمله موارد دیگر خدمات شبانه روزی در زمینه تخلیه و بارگیری حمل و نقل 24 ساعته می باشد. همچنین قدمت تقریباً 5000 ساله این بندر نیز موجب شده تا بسیاری از بازرگانان کشورهای طرف معامله با ایران شناخت خوبی از این بندر داشته باشند و یکی از مهم ترین دلایل دیگر و به نوعی شاید استراتژیک ترین دلیل اهمیت بندر بوشهر نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی به عنوان بزرگترین میدان گازی جهان به این بندر می باشد. دلایل عنوان شده از جمله دلایلی است که بسیاری از تجار و بازرگانان را جهت انجام امور بازرگانی به بندر بوشهر سوق داده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *