آشنایی با بیجک گمرکی 

آشنایی با بیجک گمرکی

آشنایی با بیجک گمرکی 

آشنایی با بیجک گمرکی : بیجک چیست و تاریخچه آن مربوط به چه سالی است؟

آشنایی با بیجک گمرکی : بی‌شک خیلی از شما  تا به امروز با این کلمه برخورد نکرده باشید و ندانید دقیقا به چه معنی است و سوالاتی در این زمینه داشته باشید. مثلا اینکه این کلمه در کجا استفاده می‌شود؟ برای چه کاری است؟ آیا شرکت‌هایی وجود دارند که در این زمینه برای افراد خدمات ارائه بدهند؟ و یا اینکه از این مدرک در دسته مدارک مهم شناخته می‌شود یا خیر؟ و از این قبیل سوالات. برای اینکه شما همراهان با این کلمه بیشتر آشنا شوید و بتوانید در این زمینه موفق‌تر عمل کنید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

یقینا همه‌ی شما دوستان تا به امروز با قوانین مربوط به صادرات و واردات کالاها آشنا هستید و کم و بیش اطلاعاتی درباره آن‌ها دارید. بسیاری از افراد هستند که فکر می‌کنند برای شروع کار در زمینه صادرات و واردات کالاها تنها داشتن سرمایه کفایت می‌کند اما متاسفانه این کاملا اشتباه است شما برای اینکه بتوانید در زمینه تجارت فعالیت کنید باید به تمامی امور آشنایی داشته باشید تا بتوانید در این زمینه پیشرفت کنید. بسیاری از تاجران هستند که از همان ابتدا با دانش و تجربه و مهارت کافی وارد این کار شده‌اند و امروزه توانسته‌اند از سایر رقبای خود جلو بزنند و اعتماد افراد زیادی را به خود جلب کنند.

قوانین صادرات و واردات و ترخیص کالاها
همانطور که می دانید تمامی کارهای مربوط به صادرات و واردات و یا ترخیص کالاها دارای قوانین خاص خود هستند و باید هر کدام از مدارک را در جهت طی شدن روند صحیح آن اخذ کرد یکی از مهم ترین مدارک مربوط به امور گمرکی و یا کارهای مربوط به صادرات و واردات بیجک است. گمرک و امور گمرکی از چندین قرن تا به امروز وجود داشته اند و افراد زیادی از روال کار گمرک‌ها آگاهی دارند.
تاجران زیادی به محض شنیدن نام بیجک به راحتی می توانند در این زمینه برای شما که تازه وارد هستید کمک کنند اما اگر می خواهید این مدرک و سایر مدارک مربوط به صادرات واردات و حتی ترخیص کالاها را انجام بدهید بهتر است از شرکت‌های معتبری که در مرز بازرگان و سهلان فعالیت می‌کنند راهنمایی بگیرید تا در این زمینه ها از جمله اخذ بیجک هیچ مشکلی پیش نیاید.
تعریف بیجک
حال برای تعریف بیجک می توان با یک مثال معنی آن را توصیف کرد.فکر کنید شما به بازار رفته اید و چندین مدل لباس را می خواهید از یک فروشگاه خریداری کنید در ابتدا بعد از اینکه تصمیم خود را برای خرید گرفتید می توانید آن را به صاحب مغازه نشان دهید و با آن تسویه حساب کنید. دقیقا کلمه بیجک به همین معنی است. هنگامی که تاجران به واردات کالاها می پردازند هنگامی که کالا وارد کشور شد ابتدا در گمرک قرار می گیرد تا ترخیص شود.
هنگامی که کالاها به انبار گمرک انتقال داده می شوند شما باید تمامی هزینه های لازم را پرداخت کرده باشید تا بتوانید کالاها را از انبار تحویل بگیرید همانطور که گفتیم طی کردن تمامی این مراحل قانونی است و در ابتدای ترخیص کالا بایستی قبض انبار را داشته باشید تا بتوانید ثابت کنید کالاهای مورد نظر برای شما هستند و باید هزینه انبار را پرداخت کنید تا بتوانید آن ها را ترخیص کنید.
آخرین مراحل برای ترخیص کالاها
به طور خلاصه می توان گفت یکی از آخرین مراحل برای ترخیص کالاهای مورد نظر از انبار گمرک داشتن مدرک بیجک است. با توجه به تاریخچه گمرک می توان فهمید که این قوانین در گذشته نیز وجود داشته‌اند و تا هنگامی که هزینه های مربوطه پرداخت نشود کالا این امکان وجود ندارد که بتوان کالا را از انبار خارج کرد. امروز نیز به همین صورت است و تنها تغییرات نسبی در این زمینه صورت گرفته است.
هنگامی که شما می خواهید کالای مورد نظر خود را از انبار گمرک ترخیص کنید باید سعی کنید تمامی این کارها را به سرعت انجام دهید تا کالای مورد نظر شما مدت طولانی در انبار نماند که مجبور شوید هزینه‌های بالایی را بپردازید. برای اینکه این زمان را به حداقل برسانید می توانید از افراد ترخیص کار برای بیجک خود کمک بگیرید. افراد ترخیص کار به دلیل اینکه دانش و مهارت کافی را در این زمینه دارند می‌توانند به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن کالای شما را از انبار ترخیص کنند.
آشنایی با بیجک گمرکی
آشنایی با بیجک گمرکی
بیجک گمرکی به چه معنا است؟
بیجک گمرکی به چه معنا است؟ شاید سوال پیش بیاید که این کلمه به چه زبانی نزدیک است؟ و می توان آن را با کدام یک از مدارک مربوط به گمرک مطابقت داد؟ برای پاسخ به این سوال می توان گفت این کلمه به زبان هندی است. همانطور که گفتیم این کلمه در بین تاجران شناخته شده است و کسی نیست که با آن آشنایی نداشته باشد.
اگر هنوز در زمینه تجارت فعالیت نکرده اید و قصد دارید وارد کار صادرات واردات و یا ترخیص کالا شوید حتما بیجک گوشتان خواهد خورد. بعضی از افراد بیجک را همان بارنامه می دانند. هنگامی که شما می‌خواهید از گمرک کالایی را به یک کشور دیگر صادر کنید یک فرم به شما داده می شود که تمامی امور از جمله وزن کالا و یا نوع حمل و نقل و هزینه ها و غیره در آن مشخص شده است این فرم همان بیجک است و هنگامی که همه ی موارد ذکر شده در این فرم تایید شد شما می توانید کالای مورد نظر خود را از انبار ترخیص کنید.
زمانبرترین کارهای مربوط به گمرک
همانطور که گفتیم یکی از زمانبرترین کارهای مربوط به گمرک ترخیص کالا است و تاجرانی که در این زمینه کار می‌کنند با قوانین آشنا هستند و می توانند به سادگی کارهای مربوط به ترخیص کالای خود را انجام دهند اما افرادی که در زمینه ترخیص کالا تازه وارد هستند نمی‌توانند از همان ابتدا تمامی راه‌ها را یاد بگیرند به همین دلیل اگر به شرکت‌هایی که در مرز بازرگان و سهلان فعالیت می‌کنند مراجعه کنند می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارهای مربوط به گمرک از جمله بیجک گمرکی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن اخذ کنند.
در مورد ارتباط این کلمه با حمل و نقل کالاها نیز می توان همان تعریف را به کار برد چرا که بدون داشتن این مدرک نمی توان کالاهای مورد نظر را از انبار خارج کرد و نوع حمل و نقل آن ها را مشخص کرد چون کالایی نیست که بخواهد صادر و یا وارد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *